Keresés

Rangsorolási kritériumok

A „Rangsorolás” a webhelyünkön megjelenő ajánlatok relatív kiemelését jelenti, illetve a keresési eredmények relevanciáját az ügyfelek számára bemutatott, szervezett vagy kommunikált formában. Célunk, hogy ügyfeleinknek először a legmagasabb/legjobb minőségű ajánlatot biztosítsuk, kiegyensúlyozott árazási lehetőségekkel. Mivel üzleti modellünk lehetővé teszi ügyfeleink számára, hogy világszerte több ezer úti cél között keressenek és foglaljanak, olyan megoldásra van szükségünk, amely maximalizálja ügyfeleink számára azt a lehetőséget, hogy minden úti cél esetén a legjobb megoldást találják meg és foglalják le. Ezt egy automatikus és dinamikus alapértelmezett rangsorolási megoldás teszi lehetővé.

Szálloda rangsorolása

Miután megadta az úti célját és az utazás dátumait, megjelenítünk egy oldalt az összes elérhető ajánlattal. Az „Ajánlott” kritérium alapján soroltuk be őket, hogy segítsünk Önnek megtalálni a legjobb szállást.

Az Ajánlott ajánlat meghatározásához egy algoritmust használunk, amely a következő paramétereket veszi figyelembe:

1) a szállás által kínált árak (az ugyanazon úti célon rendelkezésre álló más szálláshelyek áraihoz képest);

2) a szállás típusa (mérlegeljük a fő szállodaláncok kínálatait más alternatív szálláshelyekkel összehasonlítva, például panziókkal, vendégházakkal, apartmanokkal, villa apartmanhotelekkel vagy kempingekkel);

3) a szálláshely vendégeinek értékelése (a külső szolgáltatók által összegyűjtött és ellenőrzött, vendégek által írt vélemények száma alapján kiszámítva);

4) és a szállás népszerűsége (a kattintások és foglalások %-ában mérve).

További paramétereket is használhatunk, mint például a szálláshely távolsága a városközponttól és a szálláshely csillagainak száma – ezeket azonban kevésbé tartjuk relevánsnak, ezért a fenti paraméterekhez képest alacsonyabb súllyal számítanak bele az értékelésbe. Meggyőződésünk, hogy a fenti paraméterek (egymással kombinálva a belső algoritmus által) képesek a legrelevánsabb szálláskeresési eredményeket rangsorolni az ügyfelek számára.

Az ajánlatok megjelenítési módját bármikor módosíthatja az oldal felső részén található többi szűrő kiválasztásával – szűrhet például az ár, a szálloda típusa vagy a többi ügyfél véleménye alapján.

Járatok rangsorolása

Alapértelmezés szerint az egyes keresésekre vonatkozó „Legjobb” ajánlatot jelenítjük meg Önnek, az elérhető legjobb járatok alábbiak szerinti rangsorolásával.

A „Legjobb” járatainkat az időtartam és az ár határozza meg. Így a legrövidebb utazási idejű, legolcsóbb járatok tekinthetők a „legjobb” járatnak. Ha két találat ára azonos, akkor a legrövidebb időtartamú járatot jelenítjük meg először.

Bizonyos keresésekben „Szponzorált” jelzővel látjuk el azt a járatlehetőséget, amelynek hirdetéséért fizetésben részesültünk. A szponzorált ajánlat specifikus rangsorolása az oldalon nem feltétlenül veszi figyelembe a fenti paramétereket megjelenítési kritériumként az ár növekvő sorrendjében.

Az ajánlatok megjelenítési módját bármikor módosíthatja, ha kiválasztja az oldal felső részén található többi szűrőt, például a „legolcsóbb” vagy a „leggyorsabb” járatot.

Ezenkívül a találatok oldalának bal oldalán látható egyéb szűrők segítségével saját maga módosíthatja a megjelenített találatokat, például az indulási és érkezési időtartomány, egy adott légitársaság (vagy légitársaságok) és az ártartomány kiválasztásával.

Ha rendelkezésre áll egy külön „Flight Outlets” oldal, vegye figyelembe, hogy a megjelenített ajánlatok az úti cél és az indulási város szerint kerülnek kiválasztásra, és a webhelyünkön a közzététel napján végzett legnépszerűbb keresések statisztikai eredményein alapulnak. Továbbá az ajánlatokat kizárólag az ár alapján rangsoroljuk, a legolcsóbbtól a legdrágábbig, minden egyéb paraméter figyelembevétele nélkül.

Turisztikai csomagok rangsorolása

Alapértelmezés szerint az egyes keresésekre vonatkozó „Ajánlott” ajánlatot jelenítjük meg Önnek, az elérhető legjobb megoldások alábbiak szerinti rangsorolásával.

A találatok rangsorolásához az első kritériumok, amelyeket figyelembe veszünk, a dinamikus csomag részét képező szálláshelyre vonatkoznak, és a fenti, a szálláshely rangsorolására szolgáló paragrafusban feltüntetett paramétereket használjuk (például árak, szálláshely-kategória, vendégértékelés, népszerűség, a városközponttól való távolság és a szálloda csillagainak száma).

A szálláshelyek rangsorolását követően javasoljuk és adjuk meg a legkényelmesebb járatokat – és/vagy a legkényelmesebb vonatokat (ha elérhetők) – a kiválasztott útvonalhoz, figyelembe véve a különböző paramétereket (mint a repülőjegy ára, a járat időtartama, indulási idő és ugyanazon indulási/visszaérkezési repülőtér) annak érdekében, hogy a lehető legjobb megoldást biztosítsuk Önnek.

Az ajánlatok megjelenítési módját bármikor módosíthatja, ha módosítja az oldal felső részén található szűrőket, például az „árat”, a „legjobb értékelést” és/vagy a „távolságot” egy látnivalótól, valamint bármikor kiválaszthat egy másik járatot, ha az megfelelőbb Önnek.

Ezenkívül a találatok oldalának bal oldalán elérhető többi szűrő segítségével egyedül is módosíthatja a megjelenített eredményeket, például a szálláshely típusának (például szálloda, apartman, panzió), a költségvetésnek, a vendégértékeléseknek és a létesítményeknek a kiválasztásával.

„Séjour” rangsorolás

A jelen feltétel alatt egy külső utazásszervező által összeállított szolgáltatásra utalunk, amely 24 óránál hosszabb időtartamú, vagy amely magában foglal egy éjszakai tartózkodást, amelyet all inclusive áron adtak el vagy ajánlottak fel.

Miután kiválasztotta az úti célt és az indulási várost, az indulás dátumát és az utazás időtartamát, alapértelmezés szerint az egyes keresésekre vonatkozó legérdekesebb ajánlatot jelenítjük meg Önnek, az elérhető legjobb megoldások rangsorolásával az alábbi paraméterek alapján:

  • az utazásszervező által közölt exkluzív ajánlatok/árak
  • „Top des ventes”: figyelembe vesszük, hogy egy adott ajánlatot eddig hányszor adtak el a webhelyünkön, és először az ügyfeleink által legtöbbször megvásárolt ajánlatokat jelenítjük meg Önnek

Az ajánlatok megjelenítési módját bármikor módosíthatja, ha kiválasztja az oldal felső részén található többi szűrőt, például a szálloda kategóriáját (a csillagok számát), a „top de ventes” opciót vagy a legolcsóbb árat.

Ezenkívül az oldal bal oldalán található többi szűrő segítségével saját maga is módosíthatja a megjelenített eredményeket, például a szolgáltatások típusát (csak reggeli, félpanzió stb.), a minimális vagy maximális árat, a tematikát (például hogy vannak-e kínált szolgáltatások, például miniklub, wellnessrészleg, kirándulások vagy egyéb szolgáltatások, mint például autókölcsönzés, vagy esetleg csak felnőtteknek szóló szállásról van szó) és/vagy a kedvenc klubtípusát.

„Pauschalreisen” rangsorolása

A német weg.de, lastminute.de webhelyünkön és a partnerünk által biztosított webhelyeken (akikkel márkajelzés nélküli partnerkapcsolatot alakítottunk ki) elérhető „Pauschal” fülön keresztül összehasonlíthatja és lefoglalhatja a különböző utazásszervezők által biztosított ajánlatokat, akik saját utazási csomagokat kínálnak.

Emlékeztetjük, hogy a lastminute.com csak közvetítőként jár el, és az utazási csomagra vonatkozó vásárlási szerződés közvetlenül az utazásához kiválasztott utazásszervezővel jön létre.

Az utazás lefoglalását megelőzően megjelennek a vásárlás általános feltételei.

Miután kiválasztotta az úti célt, az indulási és visszatérési dátumokat, az indulási repülőteret, az utazók számát, és elindította a keresést, alapértelmezésként az ajánlatot az egyes keresésekre vonatkozó „Népszerűség” kritériumai alapján jelenítjük meg Önnek, az elérhető legjobb megoldások rangsorolásával az alábbi paraméterek alapján:

  • ár;
  • szállodakategória (a szálláshely saját magára vonatkozó értékelése, amely tükrözi a szálláshely ár-minőség arányát, kényelmét és a szállodaipar normáinak megfelelő módon kínált szolgáltatásokat);
  • a szállás által kínált szolgáltatások;
  • a kiválasztott partnerünk ajánlási aránya (az ajánlatban szereplő szolgáltatásokat már korábban igénybe vevő korábbi utazók ellenőrzött véleményei alapján).

Az ajánlatok megjelenítési módját bármikor módosíthatja, ha kiválasztja az oldal felső részén található többi szűrőt, például a szálloda kategóriáját, az ajánlások számát vagy a legolcsóbb árat.

Ezenkívül az oldal jobb oldalán található többi szűrő segítségével saját maga is módosíthatja a megjelenített találatokat, például az utazásszervező által alkalmazott módosítási és lemondási feltételeket, a felkínált helyi szolgáltatásokat, a szolgáltatások típusát (csak reggeli, félpanzió stb.) és a szoba típusát (standard, deluxe stb.), a szálloda értékelését és az utazásszervezőt, akinél foglalni szeretne.

Hajóutak rangsorolása

Ha a külön „Hajóutak” szakasz elérhető a webhelyünkön, akkor böngészhet a hajóutak között, valamint lefoglalhatja a kívánt hajóutat. Több paramétert is megadhat, hogy megtalálja az Ön számára legmegfelelőbb megoldást.

Eldöntheti, hogy megadja-e az úti célt, a hajóút időtartamát, az utazás időszakát, az indulási kikötőt, a hajóúton utazók számát és a hajózási útvonalat, vagy szabadon ihletet meríthet az ajánlatainkból, paraméterek kiválasztása nélkül, és ránk bízhatja, hogy segítsünk megtalálni a legjobb megoldást.

A találatok oldalán megjelenő ajánlatok „Népszerűség” szerint vannak rangsorolva növekvő sorrendben.

A „Népszerűség” sorrendjének meghatározásához, különösen, ha az első keresési lépésben nem adott meg más paramétereket, a legjobb ár-érték arányt vesszük figyelembe a következő tényezőkkel együtt:

  1. úti cél
  2. időtartam
  3. hogy tartalmazza-e a repülőjáratot
  4. a kihajózás helye
  5. hajó/hajózási útvonal
  6. az indulás hónapja

Az ajánlatok megjelenítési módját bármikor módosíthatja, ha kiválasztja az oldal felső részén található többi szűrőt, például a legolcsóbb árat, a hajóút időtartamát vagy az értékelést (a korábbi utazók ellenőrzött véleményei alapján).

Ezenkívül az oldal jobb oldalán található többi szűrő segítségével saját maga is módosíthatja a megjelenített eredményeket, például az ártartományt, az indulás dátumát, a célállomást, a kihajózás helyét, a hajóút időtartamát, a hajózási útvonalat, a hajót vagy a szolgáltatásokat.

Hogyan határozzuk meg az árakat?

Ennek a résznek a célja, hogy elmagyarázza, hogyan jelenítjük meg a webhelyünkön kínált összes szolgáltatás és termék árát, hogy jobban megérthesse ezen árak különböző összetevőit, a kínált termék/szolgáltatás szerint elkülönítve.

Repülőjegyárak

A repülőjegyárak webhelyünkön személyenként és utazásonként (az ügyfél választásától függően, pl. oda-visszaút vagy egyirányú utazás esetén) értendők, és tartalmazzák az adminisztrációs költségeket (amelyek a közvetítő szolgáltatásaink díjazását jelentik), valamint a vonatkozó jogszabályok szerinti áfát (a továbbiakban együttesen: „repülőjegy költsége”).

Felhívjuk figyelmét, hogy az általunk alkalmazott árelkülönítés nem jár automatizált döntéshozatali folyamatokon alapuló személyre szabással.

Különleges címkék vagy szakaszok

Ha a találatok oldalán „Különleges ajánlat” vagy „Stravoli” címkével ellátott járatot lát, az azt jelenti, hogy a viteldíjat közvetlenül mi tárgyaltuk meg partnereinkkel (pl. utazásszervezőkkel és utazási irodákkal), akik a járatot értékesítik, és a légitársaság szabályzatától eltérő feltételeket alkalmaznak.

Ha rendelkezésre áll az „Outlet Voli/StravoliOutlet” vagy „Outlet vuelos” szakasz, ez azokat a repülőjárat-ajánlatokat mutatja, amelyeknek az útiköltsége kedvezményes az előző év azonos időszakában vagy a folyó év megelőző hónapjaiban ugyanazon útvonalon alkalmazott átlagos repülőjegyárhoz képest. Az ajánlatban szereplő árat a légitársaságok a megadott útvonalakra és utazási időpontokra alkalmazzák. A fenti részben feltüntetett járatajánlatok a cél- és indulási városok szerint vannak felosztva, és a járatajánlat közzétételének napján a felhasználók által leggyakrabban keresett útvonalakon alapulnak. Továbbá ezeket a járatajánlatokat csak a járatár alapján osztályozzuk, és a legolcsóbbtól a legdrágábbig rendezzük őket.

A feltüntetett árak tartalmazzák az adminisztrációs költségeket, de nem tartalmazzák a kiegészítő szolgáltatások költségeit, amelyeket Ön a foglalási folyamat során hozzáadhat. A fenti részben feltüntetett járatajánlatok naponta frissülnek, ezért egy adott járatajánlat elérhetősége és a közzététel napján érvényes kapcsolódó ár nem garantálható minden esetben. Abban az esetben, ha a közzétett repülőjegyár már nem áll rendelkezésre, a rendszer átirányítja a webhelyünkön elérhető szokásos járatajánlatokhoz.

Az egyes repülési ajánlatokban feltüntetett „Plus” címke (ahol elérhető) azt jelzi, hogy a megjelenített ár tartalmazza a Plus előfizetési program miatt alkalmazott kedvezményt. A foglalás során megerősítheti a Plus árat, vagy úgy is dönthet, hogy a Regular árat is megjeleníti a járatajánlatban.

Szállodai árak

Miután végrehajt egy szállodakeresést a webhelyeinken, a rendelkezésre álló szállodák/szálláshelyek árát alapértelmezés szerint a legolcsóbb szoba és ellátástípus megjelenítésével rendszerezzük. Az ár függ a szobák számától, pl. ha az ügyfél négy főre és két szobára keres szállást, akkor a teljes összeget jelenítjük meg, amely tartalmazza a két szobát és négy főt. Az összes elérhető ellátás, valamint az esetleges reggelis, félpanziós vagy „all inclusive” árak, illetve az „Ingyenes lemondás” opciók az egyes szállodai szállásajánlatokban találhatók meg. Ha nem jelenítünk meg ellátást a szállodákra vonatkozó keresési eredményekben, akkor valószínűleg „Csak szoba” szállodai árat kínálunk. Vegye figyelembe, hogy annak ellenére, hogy mit jelenítünk meg a találatok oldalán, az adott szállodai ajánlat kiválasztása után kiválaszthatja a kívánt szobát és ellátást a következő oldalon, ahol a szálloda részletei találhatók, mielőtt folytatná a foglalási folyamatot. A szálloda részleteit leíró oldalon láthatja a különböző árakat, amelyek a kiválasztott szoba és ellátás típusától függenek, valamint a szálloda lemondási feltételeit az ingyenes lemondási lehetőség esetén (például, hogy a foglalást milyen időpontig lehet ingyenesen lemondani, és milyen lemondási díjakat kell fizetnie a szállodának az ingyenes lemondás határideje után kért lemondások esetén).

Az általunk megjelenített ár tartalmazza az adminisztrációs költségeket – amennyiben vannak ilyenek – és a vonatkozó jogszabályok szerinti áfát.

Felhívjuk figyelmét, hogy a szállodai árak általában nem tartalmazzák a helyi adókat és/vagy az üdülőhelyi díjakat, amelyeket az érkezéskor kell kifizetni a szállodában. Az üdülőhelyi díjak és a helyi adók a szálloda vagy a helyi önkormányzat által kiszabott kötelező díjak. A webhelyünkön megjelenített teljes ár nem tartalmazza ezeket a díjakat, és külön kell őket kifizetni a szállodában az ügyfél érkezésekor. A feltüntetett adó/díj összege csak tájékoztató jellegű, mivel a szolgáltató által közölt összeget a foglalás napján érvényes átváltási árfolyam alapján számítjuk át. Mivel ezeket az adókat/díjakat a szálloda helyi pénznemében kell kifizetni, a végleges összeg az érkezés napján érvényes árfolyamtól függően változhat. Bizonyos esetekben ezeket az adókat/díjakat külön-külön tüntetjük fel minden egyes szállodakeresési találatban a szálloda ára alatt „+ XX£/€ a szállodában fizetendő” vagy „+ adók” néven (a helyi webhelytől függően, amelyen az ügyfél éppen böngészik). A szállodában fizetendő adók/díjak magyarázatát a fent említett, közvetlenül a szállodai ár alatt található nyilatkozatból elérhető buboréksúgóval, vagy a keresési találatok oldalának láblécében található értesítésből elérhető értesítés formájában is feltüntetjük. Bizonyos esetekben megjeleníthetjük a találatok oldalán és a foglalási folyamat során a teljes szállodai árat, beleértve a fent említett, a szállodában az érkezéskor kifizetendő adókat/díjakat, de közvetlenül az egyes szállodai árak alatt egy buboréksúgóban (amely a „Később fizetendő adók/díjak” nevű linkről érhető el) az árak felosztása is látható lehet, amelyben külön feltüntetjük a vonatkozó szobaárat és a szállodában fizetendő adók/díjak összegét. Ugyanez a felosztás jelenik meg újra a fizetési oldalon belül az utazás összegzése widgetben ugyanannak a weboldalnak a jobb oldalán, ahol megadjuk a fizetendő összeget a foglalás befejezésekor, valamint az érkezéskor a szállodában fizetendő adókat/díjakat.

Továbbá vegye figyelembe, hogy a szállodai árak a megtekintés időpontjában rendelkezésre álló árakra vonatkoznak, és a szálloda szolgáltatójának elérhetőségétől függenek, ezért bármikor változhatnak.

Azoknak az ügyfeleknek tudunk kedvezményes szállodai árakat felkínálni, akik be vannak jelentkezve a személyes területükre. Ezek az ajánlatok a szállodai partnereinkkel egyeztetett kedvezményes árak, amelyeket a webhelyünkön a „saját áram” címkével látunk el, amely az egyetlen szállodakeresési találatnak a felső részén, valamint a fizetési oldal jobb oldalán található utazási összegzésben látható (az ár részletezését is beleértve). A „saját áram” szállodai ajánlatban feltüntetett áthúzott árak a partnereink által kínált árakra vonatkoznak, mielőtt bármilyen kedvezményt alkalmaznának.

Időnként szállodai partnereinkkel korlátozott ideig egyeztetett specifikus Flash Sale promóciókat is felkínálhatunk Önnek, amelyek magukban foglalják a korlátozott időtartamú szállodai ajánlatokat. Ezek olyan, gondosan kiválasztott, különleges feltételeket vagy szállodai árakat kínálnak, amelyeket szállodai partnereinkkel közvetlenül egymással egyeztetünk. Ezeket a promóciós szállodai ajánlatokat a találatok oldalunkon a kapcsolódó szálloda keresési eredményének felső részébe illesztett „Flash Sale ajánlat” címkéről (narancssárga színnel) lehet felismerni, amely a Flash Sale promóció lejártáig hátralevő időt is tartalmazza.

Van továbbá egy külön „Flash Sales” weboldalunk is (amely webhelyünk honlapjáról érhető el), ahol az elérhető Flash Sale szállodai ajánlatokat jelenítjük meg az adott feltételekkel. Vegye figyelembe, hogy a szálloda részleteit tartalmazó oldalon a Flash Sale promóció érvényességi idejét és a figyelembe veendő utazási időszakot is feltüntetjük azért, hogy jogosult legyen a Flash Sale promóció szerint alkalmazott kedvezményre. Ön csak akkor veheti igénybe a Flash Sale ajánlatokat, amikor megvásárolja a szállodai ajánlatot a webhelyünkön. Az egyes Flash Sale ajánlatok az Ön által kiválasztott utazási időpontoktól és az Ön által kért foglalások számától függően is változnak. Ezt az elérhetőséget a foglalási folyamat során, de mindenképpen még a vásárlás befejezése előtt is jelezni fogjuk. Ezért a Flash Sale ajánlat elérhetőségének hiánya esetén átirányítjuk a webhelyünkön elérhető többi szállodai ajánlathoz.

Webhelyünkön olyan különleges szállodai ajánlatokat is megjeleníthetünk – úgynevezett „Top Secret® Hotels” –, amelyek a szállodai partnereink által közvetlenül biztosított kedvezményes szállodai árakat tartalmaznak. A Top Secret® Hotels lehetőséget kínál Önnek, hogy kiválassza a szálláshely elhelyezkedését, míg a szálloda neve és a kapcsolódó képek a szálloda keresési találatában vannak elrejtve, és javasolni fogunk Önnek néhány kedvezményes megoldást, amelyek ismeretlenek maradnak a foglalás és a tranzakció során. A szálloda pontos nevét és -pozícióját csak a foglalás visszaigazolását követően fogja megtudni, amikor megkapja a visszaigazoló e-mailt tőlünk (innen a szállodai ajánlat „Top Secret” jellege). Az alkalmazott kedvezmények (a normál ár legalább 10%-a, és áthúzott árral is megjeleníthető) a Top Secret® Hotel szobaárainak és az adott szálloda szobaárainak összehasonlításán alapulnak, beleértve a webhelyünkön értékesített ellátást is, ha a neve „in clear”. A kedvezménygarancia nem vonatkozik ugyanannak a megnevezett szállodának a közvetlen webhelyére, amikor korlátozott időre szóló ajánlatok állnak rendelkezésre.

Szállodai ajánlatainkkal kapcsolatban ún. „Price Match Guarantee” szolgáltatást is nyújthatunk Önnek (ha elérhető): különösen, ha a webhelyünkön szállodát vagy rövid városlátogatási (repülőjárat + szálloda vagy vonat + szálloda) utazási csomagot foglal, majd a foglalástól számított 24 órán belül egy másik webhelyen kevesebbért megtalálja ugyanazt a szállodai vagy utazási csomagot, az árkülönbözetet a vásárlás során használt fizetési móddal megegyező fizetési módon visszatérítjük Önnek.

Dinamikus csomagárak

Webhelyünkön különböző típusú utazási csomagokat kínálhatunk (pl. repülőjárat + szálloda, vonat + szálloda, repülőjárat + autó), amelyeket mi vagy a lastminute.com Group egy másik vállalata dinamikusan kombinálunk az Ön által kiválasztott elemek (dátumok és úti célok) alapján. A dinamikus csomagok értékesítése inkluzív/teljes, „személyenként” megjelenített áron történik, és ezek tartalmazzák a vonatkozó jogszabályokban meghatározott áfát.

Miután kiválasztotta az úti célját és az utazás dátumait, a találati oldalon választhat szállásajánlataink közül, ahol az ár már tartalmazza a repülőjegy árát. A legolcsóbb szállodai ellátást személyenként, a szoba és az ellátás árának megadásával, valamint az „Ingyenes lemondási lehetőség” feltüntetésével adjuk meg. Vegye figyelembe, hogy a foglalási folyamat folytatása előtt a szálloda részleteinek oldalán kiválaszthat egy másik szobát és ellátást. A szálloda részleteit leíró oldalon láthatja a különböző árakat, amelyek a kiválasztott szoba és ellátás típusától függenek, valamint a szállás lemondási feltételeit, amennyiben lehetőség van az ingyenes lemondásra (például, hogy a szállodát/szálláshelyet milyen időpontig lehet ingyenesen lemondani). Felhívjuk azonban figyelmét, hogy bár a szállodai szobáért nem kell fizetnie, ha úgy dönt, hogy az ingyenes lemondás időpontjáig lemondja a foglalását, mivel a járataira nem terjed ki az ingyenes lemondás lehetősége, előfordulhat, hogy nem lesz jogosult a repülőjegy árának visszatérítésére, bár a légitársaság megtéríthet bizonyos költségeket, ha a légitársaságra vonatkozó lemondási feltételek eszerint rendelkeznek.

Az esetlegesen fizetendő további helyi adók és üdülőhelyi díjak a szálloda részleteinek oldalán jelennek meg, és külön kell őket kifizetni a szállodába érkezéskor. A feltüntetett adó/díj összege csak tájékoztató jellegű, mivel a szolgáltató által közölt összeget a foglalás napján érvényes átváltási árfolyam alapján számítjuk át. Mivel ezeket az adókat/díjakat a szálloda helyi pénznemében kell kifizetni, a végleges összeg az érkezés napján érvényes árfolyamtól függően változhat. Az utazási csomag ajánlatának kiválasztását követően a következő részleteket tartalmazó oldalon, közvetlenül az egyes szobák és ellátástípusok ára alatt található buboréksúgóban látható a szállodai ár részletezése (a „Később fizetendő adók/díjak” nevű linkről érhető el), ahol részletezzük a szállodában fizetendő szobaárat és adókat/díjakat.

A részleteket tartalmazó oldalon megjelenítjük azokat a járatokat, amelyek véleményünk szerint alkalmasabbak az utazásához (az ár szerepel a szállodai díjszabásban).

Miután webhelyünkön utazási csomagra keresett rá, megjeleníthetjük a keresési találatok oldalán a „Travel Extra Pack” nevű kiegészítő szolgáltatásunkat is magában foglaló árat, ahol ez rendelkezésre áll. Ilyen esetekben az egyéb szolgáltatásra vonatkozó megjegyzést közvetlenül az utazási csomagra vonatkozó keresési találatba illesztjük bele, a „Travel Extra Pack incl.” szöveggel ellátva és egy buboréksúgót mellékelve, amelyben egyértelműen leírjuk, hogy a teljes ár mit tartalmaz: az utazási csomag alap útiköltségét, a Travel Extra Pack költségét, a Travel Extra Pack kedvezményt (amelyet közvetlenül az Ön által kiválasztott foglalásra alkalmazunk), valamint egy utalványt, amelyet a következő utazásához használhat fel. Ezért a Travel Extra Pack szolgáltatást tartalmazó utazási csomagok árai, amelyet a keresési találatok oldalán bemutatunk, már tartalmazzák az ilyen egyéb szolgáltatás által biztosított kedvezményt. Vegye figyelembe, hogy tetszés szerint akár az utazási csomag alap útiköltségét is választhatja (a Travel Extra Pack szolgáltatás nélkül), közvetlenül a fizetési oldal előtt, egy erre a célra szolgáló weboldalon, ahol mindkét utazási csomagot megjelenítjük.

Felhívjuk figyelmét, hogy az utazási csomagok ajánlatai tartalmazhatják a fenti Szállodai árak részben ismertetett Flash Sale promóciókat követően alkalmazott kedvezményes szállodai árakat is. Ezekben az esetekben az utazási csomag ára már tartalmazza a kedvezményes szállodai árat. Ezeket az utazásicsomag-ajánlatokat a kapcsolódó utazási csomagra vonatkozó keresési találatának felső részébe illesztett „Flash Sale akció” címkével (narancssárga színnel) láthatja, amely a Flash Sale promóció lejártáig hátralevő időt is tartalmazza.

Kiegészítő termékek/szolgáltatások árai

Webhelyünkön többféle típusú kiegészítő szolgáltatást kínálunk, amelyek árai tartalmazzák a szolgáltatás költségét, az adminisztrációs költségeket (ha vannak) és a vonatkozó jogszabályok szerinti áfát. Különösen:

  • Utasbiztosítási termékek: külső szolgáltatótól származnak, és tartalmazzák elsőbbségi segítségnyújtási szolgáltatásainkat. A szolgáltatás ára általában személyenként és útvonalanként (vagy csak személyenként, vagy foglalásonként) jelenik meg.
  • Prémium szolgáltatási csomag: ez az általunk kínált szolgáltatás lehetővé teszi, hogy megtakarítsa a kezelési költségeinket az értékesítés utáni segítségnyújtási szolgáltatások esetén (az utazási dátumokra, időpontokra, utasok neveire és/vagy az úti célra vonatkozó módosítások; önkéntes lemondás; név, születési dátum vagy személyazonosító okmány adatainak kijavítása a foglalásban.) A szolgáltatás ára személyenként és útvonalanként (vagy foglalásonként) jelenik meg.
  • FullFlex: ez egy általunk kínált termék, amely a következő előnyöket tartalmazza: 1) elektronikus utalvány az ügyfél által eredetileg megvásárolt repülőjegy/vonatjegy árának 90%-ára, amely felhasználható a lastminute.com Group bármelyik webhelyén, az eredeti jegy alternatívájaként egy új foglalás igényléséhez; 2) semmilyen kezelési költséget nem számítunk fel a lastminute.com Group webhelyein végrehajtott önkéntes lemondás vagy a foglalás módosítása esetén. A szolgáltatás ára személyenként és útvonalanként jelenik meg.
  • lm group Fares (Flexible és Premium): az lm group Fares olyan szolgáltatásokat jelent, amelyeket közvetlenül mi kínálunk, és amelyeket az ügyfél szabadon és önként vásárolhat meg a repülőjegyével együtt. A Flexible lm group Fare szolgáltatást megvásárló ügyfelek az általunk kínált következő értékesítés utáni segítségnyújtási szolgáltatásokat vehetik igénybe: a. a légitársaság által felszámított díjra vonatkozó kedvezmény a járat dátumának és/vagy időpontjának módosítása esetén; b. kedvezmény a kezelési költségeinkre; c. elsőbbségi segítségnyújtás. A Premium lm group Fare szolgáltatást megvásárló ügyfelek a fenti értékesítés utáni segítségnyújtási szolgáltatások mellett jogosultak lemondani a megvásárolt járatot, és az általuk kifizetett teljes ár 100%-ával megegyező összegű elektronikus utalványban részesülnek, amely a légitársaság által meghatározott adókat és díjakat is tartalmazza. Ez az utalvány felhasználható egy másik járat lefoglalására a lastminute.com Group egy másik webhelyén az eredeti repülőjegy helyett. A szolgáltatás ára személyenként jelenik meg.
  • Poggyász: ha repülőjegyet vagy csomagot foglal, a foglalási folyamat során láthatja, hogy a légitársaság által kínált repülőjegyár milyen típusú poggyászt tartalmaz. Lehetőséget biztosítunk Önnek a poggyász hozzáadására a légitársaság által meghatározott további díj, valamint az adott tevékenységért felszámolt adminisztrációs költségeink kifizetésével, ami a kijelölt widgetben látható. A szolgáltatás ára személyenként és útvonalanként jelenik meg.
  • Blue Ribbon Bags: ez egy harmadik fél (Blue Ribbon Bags, LLC) által nyújtott szolgáltatás, amely poggyászkövetésre és -visszaszolgáltatásra vonatkozik A Blue Ribbon Bags szolgáltatás ára egy utasonként alkalmazott fix összeg, amely a foglalási folyamatba beszúrt megfelelő widgetben látható.
  • Autókölcsönzés: ennek a kiegészítő szolgáltatásnak az árát közvetlenül a külső szolgáltató biztosítja, és foglalásonként a foglalási folyamatba beszúrt megfelelő widgetben jelenik meg.
  • Transzfer: ennek a kiegészítő szolgáltatásnak az árát közvetlenül a külső szolgáltató biztosítja, és foglalásonként vagy oda-vissza útra személyenként értendő, részletei pedig a foglalási folyamatba beszúrt megfelelő widgetben láthatók.
  • Ülőhelyválasztás: ezt a szolgáltatást a légitársaság nyújtja, és lehetővé teszi, hogy a légitársaság által alapértelmezetten kijelölt ülőhely elfogadása helyett a repülőgépen egy másikat válasszon. A feltüntetett ár ülőhelyenként és útvonalanként értendő, és tartalmazza az adminisztrációs költségeket.
  • Online webes utasfelvétel: ennek a szolgáltatásnak a kiválasztásával nem kell elvégeznie az online utasfelvételt, mivel erről mi gondoskodunk az Ön nevében. Ennek a kiegészítő szolgáltatásnak az ára személyenként jelenik meg.
  • Elsőbbségi beszállás: amennyiben a légitársaság elérhetővé teszi ezt a szolgáltatást, a kiválasztásával Ön elsőbbséget élvez a gépre való beszálláskor. Ennek a kiegészítő szolgáltatásnak az árát utasonként határozzuk meg, és tartalmazza az adminisztrációs költségeket.
  • ParkingGo: ennek az Olaszországban elérhető fizetős parkolási szolgáltatásnak az árát közvetlenül a külsős szolgáltató biztosítja, és autónként értendő a foglalási folyamatba beszúrt megfelelő widgetben részletezve.
  • ViaMilano Parking (Milan Malpensa repülőtér): ennek a Milano Malpensa repülőtérre érvényes, fizetős parkolási szolgáltatásnak az ára autónként értendő.

Utazásszervezők utazási csomagjai

Webhelyeinken előre meghatározott utazási csomagokat kínálhatunk utazásszervező partnereink jóvoltából, amelyeknél közvetítőként járunk el. Az utazási csomagok ára először „személyenként” jelenik meg a találatok oldalán, majd a foglalás befejezése előtt a fizetési oldalon a kiválasztott utazási csomag összesített/teljes árát láthatja, amely tartalmazza a vonatkozó jogszabályok szerinti áfát, valamint a közvetítői szolgáltatási díjakat és az egyéb vonatkozó adókat. Miután kiválasztotta az úti célját és az utazása dátumait, a találatok oldalán választhat különböző szállásajánlataink közül, ahol a megjelenített ár már tartalmazni fogja a repülőjáratot is. Minden egyes utazási csomag ajánlatában feltüntethetjük a díjszabásnak megfelelő következő rendelkezésre álló indulási dátumot, az ajánlatban szereplő szállodai szoba és ellátás árát, valamint néhány általános információt a szálloda jellemzőiről és elhelyezkedéséről. A részleteket tartalmazó oldalon megjelenítjük a szálloda/szállás adatait, a díjszabási feltételeket (azaz, hogy a feltüntetett ár mit tartalmaz, és mit nem), valamint azokat a járatokat, amelyeket az utazásszervező partner az utazásához javasol (a megjelenített szállodai díjszabás tartalmazza ezt az árat).

Továbbá, „Különleges akcióként” jelölhetjük meg az utazásszervező partnereink által közölt ajánlatokat (ha vannak), amelyek esetében az Ön által kiválasztott napokon elérhető ár olcsóbb, mint az ugyanazon utazásra alkalmazott legmagasabb ár 15 nappal az érkezés dátuma előtt vagy után (a legmagasabb árat az áthúzott ár jelzi). Az árak összehasonlítása érdekében a fenti ár-összehasonlításban figyelembe vesszük az Ön által kiválasztott utazási csomag összes rendelkezésre álló részletét (pl. szálloda, indulási repülőtér, utazás időtartama, szállodai szoba és ellátás típusa).

Bizonyos esetekben az egységes utazási csomagban megjeleníthetjük az ajánlat lefoglalása esetén érvényes pénzvisszafizetési utalvány igénylésének lehetőségével kapcsolatos információkat (ha az utazásszervező partner felkínál ilyent). Ezt az utalványt felhasználhatja a következő utazása megvásárlására e webhelyünkön.

Hajóutak árai

Miután hajóutakra (amennyiben elérhető) keres rá a webhelyeinken, a hajóút teljes árát a foglalásban szereplő összes utazót figyelembe véve jelenítjük meg, amely tartalmazza az alkalmazandó adókat (például a kikötői díjakat és a vonatkozó jogszabályok szerinti áfát), valamint az adminisztrációs költségeket. A részletek oldalán a hajó utastértípusa alapján eltérő árakat jeleníthetünk meg.

Azoknak az ügyfeleknek, akik be vannak jelentkezve a „myClub” fiókjukba, kedvezményes hajóutakat is fel tudunk kínálni. Ezeket a kedvezményes árakat webhelyünkön a hajóútra vonatkozó ajánlat felső részén feltüntetett címke, valamint a részletek oldalán látható hajóút utastér-típusonként feltüntetett egyedi díjszabásai alapján lehet azonosítani.

Vendégek és ügyfelek értékelései

Szállodai és utazási csomagjaink ajánlataival kapcsolatban közzétehetjük az egyes szállodai vagy utazási csomagok részleteinek oldalán azoknak a vendégeknek a véleményét, akik az adott szállodában/szálláshelyen szálltak meg (még akkor is, ha az egy utazási csomagban volt). Felhívjuk figyelmét, hogy ezeket a vendégek által írt értékeléseket egy külső szolgáltató (TrustYou) gyűjti, válogatja és foglalja össze, és a TrustYou vagy annak partnerei által megkeresett fogyasztóktól származnak. Vegye figyelembe, hogy a TrustYou nem terjeszt és nem tesz közzé szó szerinti idézeteket és véleményeket a vendégektől.

A TrustYou Meta-Review főként a vendégek visszajelzéseiből származó információkat foglal össze. Ezeket az összefoglalókat a TrustYou állítja össze az általa az interneten összegyűjtött ellenőrzött értékelések alapján. A TrustYou kijelenti, hogy a vendégértékelésekkel kapcsolatos minden forrás lépéseket tett a csalárd tartalmakat kiszűrő ellenőrzés biztosítására.

A webhelyünkön a TrustYou által biztosított értékelések nem korlátozódnak a közvetlen ügyfeleinkre, ezért az értékelést író személy megbízhatóságának ellenőrzése tekintetében a TrustYou és/vagy partnerei által végzett ellenőrzési folyamatra hagyatkozunk. Továbbá, nincs hatásunk arra, hogy a TrustYou az egyes szállodákra/szállásokra vonatkozóan milyen vendégértékeléseket ad át; valójában a TrustYou dönti el, hogy mely pozitív vagy negatív értékeléseket ad át nekünk.

Minden értékelési pontszám 1 és 5 között van, és a szálloda értékelése különböző paraméterek és/vagy vendégszegmensek tekintetében (százalékban kifejezve) történik, például figyelembe véve a vendégek által beszélt összes nyelvet (a különböző figyelembe vett nyelveket is feltüntetve) és a vendégek családi struktúráját (azaz, hogy párként, egyedül vagy családként, esetleg üzleti célból utaztak). A különböző vendégértékeléseket a fenti paraméterek és/vagy vendégszegmensek alapján is szűrheti.

Továbbá közzétehetjük az ügyfeleink véleményeit, amelyeket egy másik külső szolgáltató (Trustpilot) segítségével gyűjtünk, miután az ügyfeleink befejezték a foglalást és/vagy az utazást. Az ilyen típusú ügyfélvéleményeket kétféleképpen gyűjthetjük:

  1. hiteles vélemény gyűjtése a Trustpilot platformról – ezek olyan vélemények, amelyeket ügyfeleink saját kezdeményezésükre írtak az ilyen platformon. Ebben az esetben létrehoztak egy Trustpilot-fiókot annak érdekében, hogy az említett platformon közzétegyék a véleményüket. Ami a Trustpiloton véleményt író személy megbízhatóságának ellenőrzését illeti, a Trustpilot által végzett ellenőrzési folyamatra hagyatkozunk, amely a Trustpilot-fiók létrehozásán túl arra kéri a véleményírót, hogy egy ellenőrzési folyamat elvégzésével igazolja személyazonosságát, hogy igazolt véleményíró lehessen a Trustpiloton. Figyelem: ez az ellenőrzési folyamat nem kötelező, de a Trustpilot ösztönzi a felhasználókat a személyazonosság-ellenőrzésre, hogy előmozdítsa az átláthatóságot mind a vállalkozások, mind a véleményírók számára (a Trustpilot személyazonosság-ellenőrzési folyamatáról további információkat talál ezen a linken);
  2. abban az esetben, ha még nem áll rendelkezésre vélemény az ügyféltől, meghívót küldünk a foglalás kapcsolattartójának (aki az összes utas számára végezte a foglalást a weboldalunkon), és megkérjük, hogy írjon nekünk véleményt a Trustpilotra a weboldalunkon lefoglalt utazási csomaggal kapcsolatban. Ezekbe az üzenetekbe egy API-hitelesítési linket illesztünk be, amely összeköti az ügyfelet a Trustpilot platformmal, és lehetővé teszi számára, hogy anélkül küldje el a véleményét, hogy Trustpilot-fiókot kellene létrehoznia. Ebben az esetben úgy ellenőrizzük a vélemény valódiságát, hogy közvetlenül a weboldalunkon történő foglalás vagy a hazautazás után elküldünk egy kérdőívet az ügyfeleinknek.

Kérhetjük az ügyfél véleményét a weboldalunkon történő foglalási folyamatról, a hazautazást követően az utazásról és/vagy az ügyfélszolgálatunkról. Minden fent említett esetben arra kérjük az ügyfeleket, hogy 1-től 5-ig terjedő skálán adjanak értékelést. A vélemény közzététele úgy történik, hogy csak a beküldő ügyfél nevét, a kapott értékelést és a kapcsolódó megjegyzést (ha van) tüntetjük fel. Figyelem: a fent említett célból a ügyfél által magától írt, illetve a kérésünkre beküldött vélemények közül általában csak a pozitív véleményeket tesszük közzé, hogy hangsúlyozzuk az előnyöket, amelyeket ügyfeleink az utazási szolgáltatásaink megvásárlásával élvezhetnek

Hajóútajánlatainkkal kapcsolatban közzétehetjük az egyes hajóút részleteinek oldalán az adott hajóútra vonatkozó ügyfélértékelések listáját. Ezeket a véleményeket közvetlenül azoktól az ügyfeleinktől gyűjtjük, akik egy hajóutat vagy utazási csomagot (hajóút + repülőjáratból álló) vásároltak webhelyünkön. Az értékelés valódiságát úgy ellenőrizzük, hogy hazatérésük után kérdőívet küldünk az ügyfeleinknek, amelyben a hajó utasteréről és az élelmiszerek minőségéről, valamint a fedélzeti szolgáltatásról, a fedélzeti személyzetről és a gyermekeknek szánt tevékenységekről kérdezzük őket. Az ügyfeleket arra kérjük, hogy 1-től 5-ig terjedő skálán értékeljék ezeket.

Vegye figyelembe, hogy az értékelés közzététele előtt előzetesen ellenőrizzük az ügyfél által elküldött értékelés tartalmát a nyelvtani helyesség ellenőrzése érdekében, illetve hogy ellenőrizzük, hogy az értékelés tartalmaz-e gúnyolódást, szexuális utalásokat, gyűlöletbeszédet, diszkriminatív megjegyzéseket, fenyegetéseket, erőszakra való utalásokat vagy egyéb nem helyénvaló megjegyzéseket. Kizárólag ilyen esetekben avatkozhatunk be az elküldött értékelés tartalmába.

A tartalom fent említett ellenőrzése után az értékelés közzététele úgy történik, hogy kizárólag a vásárló keresztnevét és a vezetékneve első betűjét tüntetjük fel. Felhívjuk figyelmét, hogy pozitív és negatív véleményeket egyaránt figyelembe veszünk (kivéve azokat, amelyek például gúnyolódásokat vagy egyéb nem helyénvaló megjegyzéseket tartalmaznak; ezeket kizárjuk).

Válassza ki országát:

Mobilalkalmazás: